Zakres naszych usług ustalany jest indywidualnie według oczekiwań właścicieli nieruchomości
Do naszych standardowych usług z zakresu administrowania i zarządzania nieruchomościami należą:
obsługa admnistracyjna
- rejestracja Wspólnoty Mieszkaniowej, otwarcie i prowadzenie rachunku bankowego Wspólnoty, NIP i REGON
- protokolarne przejęcie nieruchomości wraz z jej dokumentacją techniczną od poprzedniego zarządcy
- reprezentowanie Wspólnoty na zewnątrz oraz w stosunkach pomiędzy właścicielami poszczególnych lokali a Wspólnotą
- prowadzenie i aktualizacja ewidencji lokali i ich właścicieli
- zawieranie umów i kontrola nad zapewnieniem dostawy mediów typu: energia elektryczna, woda, gaz, odprowadzenie ścieków i wywóz śmieci
- opracowywanie i opiniowanie uchwał oraz innych aktów prawnych Wspólnoty Mieszkaniowej
- przygotowywanie, zwołanie i prowadzenie ustawowych i dodatkowych zebrań właścicieli nieruchomości
- ubezpieczenie nieruchomości wspólnej od ognia i innych zdarzeń losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej
obsługa finansowo-księgowa
- prowadzenie pozaksięgowej ewidencji kosztów i przychodów,zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
- przygotowywanie naliczeń dla właściciele na podstawie uchwał wspólnot
- prowadzenie rozliczeń z właścicielami lokali
- monitorowanie płatności dokonywanych przez właścicieli, windykacja należności dla nieruchomości (przedsądowa i sądowa)
- wydawanie zaświadczeń właścicielom i użytkownikom lokali
- prowadzenie rozliczeń poprzez rachunek bankowy Wspólnoty Mieszkaniowej
- sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego w tym rozliczeń planów gospodarczych
- przygotowywanie projektu planu gospodarczego w formie planów rzeczowo-finansowych
- realizacja obowiązków podatkowo-skarbowych
- nadzór nad stanem technicznym nieruchomości, poprzez terminowe zlecanie kontroli technicznych, okresowych przeglądów nieruchomości
- zapewnienie bieżącej, nieprzerwanej obsługi eksploatacyjnej i konserwacyjnej nieruchomości, wykonywanie napraw bieżących i usuwanie awarii i jej skutków
- prowadzenie dokumentacji i ewidencji obiektu wymaganej przepisami prawa budowlanego (m.in. KOB, dokumentacja techniczna, prawna, administracyjna oraz ewidencyjna)
- sporządzanie planów remontowych budynku
- zbieranie i weryfikacja ofert dotyczących umów o dostawy, usługi i roboty na rzecz nieruchomości w tym termomodernizacje, organizowanie procedur przetargowych oraz zapewnienie właścicielom lokali uczestnictwa w dokonywaniu wyboru wykonawców
- przygotowywanie umów na roboty budowlane
- kontrola prawidłowości wykonania zleconych prac remontowych, odbiór i ich rozliczanie
- podejmowanie czynności, zmierzających do uzyskania przez Wspólnotę premii termomodernizacyjnej lub remontowej